Palafrugell es promociona com a destinació turística als mercats belga i suís

26/10/2021

Aquest mes d'octubre, des de l'IPEP s'ha participat a dues presentacions organitzades pel Patronat de Turisme Costa Brava, una pel mercat belga i l'altra pel suís, amb l'objectiu de fer conèixer la marca Visit Palafrugell i els membres que formen part de l'Associació Turística de Palafrugell davant els assistents.

En el cas de Bèlgica, la presentació va ser el 6 d'octubre davant mitjans de premsa al migdia i agents de viatge i tour operadors al vespre, arribant a una trentena de representants.
Pel mercat suís, la presentació conjunta a premsa i agents de viatge va ser el 21 d'octubre i hi van assistir quinze convidats d'aquests sectors.
 
L'elecció d'aquests països es justifica pel fet que són dos dels mercats emissors que han registrat una lleugera recuperació pel que fa al nombre d'arribades i pernoctacions en establiments turístics de la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona i que ens solen visitar fora del mes d'agost, que és quan la destinació està més saturada.
 
Amb aquestes presentacions seguides de sessions per fer xarxa amb els mitjans i agents participants, es pretén aconseguir col·laboracions i contactes a través dels quals fer difusió de la destinació en aquests països, amb l'objectiu final d'atraure visitants d'aquests mercats a Palafrugell, que interessen especialment pel fet que viatgen fora del pic de la temporada turística pel nostre municipi, per contribuir així a la desestacionalització.
 
El cost econòmic que suposa la participació a aquests actes es finança amb l'impost sobre les estades turístiques, el qual es retorna el 50% als municipis que el recapten per dur a terme accions promocionals com aquestes.

Amb la col·laboració de la