Un total de 9.152 persones han participat aquest estiu en els sortejos de la campanya.
Aquesta ha estat promoguda per l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) per atraure el turisme de proximitat. Així, entre el 18 de juny i el 31 d’agost, s’han fet 30 sortejos d’estances a allotjaments i àpats a restaurants del municipi, a través de Facebook i Instagram.
L’objectiu de la campanya #motiuspertornar era donar suport a les empreses d’aquest sector del municipi que hi han volgut col·laborar, mitjançant la comunicació del destí i els seus establiments per atraure nous clients, potenciar la marca i fidelitzar als visitants. Cal destacar que en cadascun dels 30 sortejos es publicitava una de les empreses vinculades al turisme del municipi, amb un impacte molt positiu a nivell institucional però també pels privats que participaven activament amb premis dins la campanya, ja que de mitjana cada anunci ha obtingut unes 70.000 impressions (vegades que s’ha mostrat cada anunci).
Gràcies a aquesta iniciativa comunicativa, la campanya, que incloïa també vídeos i anuncis a Youtube, Google i xarxes socials, ha arribat a centenars de milers de persones d’arreu de Catalunya i zones estratègiques del sud de França i d’Espanya.
A més dels sortejos, l’acció estrella ha estat la difusió d’anuncis sobre la destinació via espots a Televisió de Catalunya i al seu web www.ccma.cat, amb la qual s’ha aconseguit una xifra de gairebé 9 milions d’impactes amb una visualització de més d’1 milió i mig de persones.
Cal destacar que ha estat una campanya molt estructurada, que ha servit per aconseguir una major fidelització dels usuaris, per la seva complementació amb informació del municipi i promoció del destí que ha permès incentivar la interacció a les xarxes per part dels usuaris.