Ajuts per les famílies per reactivar el comerç de Palafrugell

29/06/2020

Ajut de caràcter universal, que consisteix en un ajut directe a les unitats familiars.

Aquests ajuts tenen com a objectiu ajudar a les famílies de Palafrugell i reactivar el sector del comerç al municipi, pels efectes causats per la pandèmia de la COVID-19 i la declaració de l'estat d'alarma. Els comerços beneficiaris d'aquests ajuts han hagut d'estar tancats durant l'estat d'alarma o bé veure reduïts els seus ingressos.

L'ajut, de caràcter universal, consisteix en un ajut directe a les unitats familiars.

Qui serà beneficiari?

Les unitats familiars empadronades a Palafrugell en data 31 de desembre de 2019. Es donarà un ajut per habitatge.

L'ajut es donarà automàticament a totes les unitats familiars de Palafrugell, per tant, no cal demanar-lo. Només les persones que estiguin en situació d'atur, ERTO o pensió no contributiva ho han de comunicar a l'Ajuntament, del 29 de juny al 8 d'agost, per tal de rebre l'ajut.

Quin import es rebrà?

  • Per habitatge de fins a 2 persones: un ajut d'entre 10 i 20 euros
  • Per habitatge de més de 2 persones: un ajut d'entre 20 i 40 euros
  • Per habitatge amb persones en situació d'atur o ERTO, o situació de vulnerabilitat: un ajut d'entre 40 i 80 euros

Com poden acreditar les persones que estan en situació d'atur, ERTO o reben una pensió no contributiva, la seva situació?

Als efectes de poder distribuir correctament els ajuts, és necessari que les persones que estiguin en situació d'atur, ERTO o bé rebin una pensió no contributiva, informin a l'Ajuntament d'aquesta situació adjuntant la documentació justificativa.

  • En cas d'estar en situació d'atur, caldrà aportar la còpia de la targeta DARDO del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).
  • En cas d'estar inclòs en un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), caldrà aportar un Informe de Dades de Cotització - Treballadors per compte aliè (IDC).
  • En cas de beneficiaris de pensió no contributiva, caldrà aportar la resolució de l'atorgament o altra documentació que acrediti el seu atorgament.

Tràmit per comunicar a l'Ajuntament la situació d'atur, ERTO o pensió no contributiva. Seu electrònica

En quin termini es pot fer l'acreditació?

Del 29 de juny al 8 d'agost de 2020, ambdós inclosos.

Com es pot fer?

Us recordem que l'ajut es donarà automàticament a totes les unitats familiars de Palafrugell, per tant, no cal demanar-lo. Només les persones que estiguin en situació d'atur, ERTO o pensió no contributiva ho han de comunicar a l'Ajuntament per tal de rebre l'ajut.

Existeixen diferents canals per comunicar que s'està en situació d'atur, ERTO o que es rep una pensió no contributiva:

  • Per Internet a la Seu electrònica, omplint el formulari i adjuntant la documentació que acrediti la situació d'atur, ERTO o de rebre una pensió no contributiva.
  • Presencialment a l'Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), a l'Avinguda de Josep Pla número 5, de 08.30 a 13.30 h fins el dia 7 d'agost inclòs.

Com es pot gastar l'ajut assignat?

Una vegada finalitzat el termini de comunicació, s'enviarà una carta informant de la campanya, de l'ajut assignat i del DNI, NIE o Passaport que s'haurà de presentar per tal d'utilitzar el servei, que es correspondrà amb el de la persona principal de la unitat de convivència.

En quins comerços es pot gastar l'ajut?

La llista dels comerços adherits a la campanya es podran consultar a l'aplicació que s'informarà a l'esmentada carta i al web de l'Ajuntament. Es recomana fer el registre en aquesta aplicació per tal de saber quin import es té assignat i el saldo que queda.

Els comerços adherits a la campanya demanaran el DNI, NIE o Passaport de la persona que ha rebut l'ajut i farà efectiu el descompte de la compra.

Quan es pot gastar l'ajut?

Des de l'1 de setembre fins al 31 d'octubre de 2020.

Amb la col·laboració de la