Tràmits i normativa

A continuació trobareu els enllaços a alguns dels tràmits més habituals en emprenedoria. Només heu de fer clic sobre el nom del tràmit i ja us enviarà al web corresponent.

- Certificat d'identitat i signatura digital La majoria de tràmits empresarials es poden realitzar en línia, però requeriran que disposeu d’un certificat que us identifiqui per accedir-hi i en alguns casos, signar documents. Les persones jurídiques estan obligades a realitzar-ho.

- Constitució de l'empresa: En aquesta guia de formes jurídiques de la Xarxa Emprèn hi trobareu els passos a seguir per fer la creació de la vostra empresa i/o alta com a treballador autònom.

- Llicències i permisos de l'Ajuntament de Palafrugell: En funció del tipus d’activitat, haurem de realitzar uns tràmits municipals diferents. En tots els casos, però haurem de comprovar amb l’Ajuntament que la ubicació escollida compleix amb el pla d’usos municipal. També seran necessaris permisos si heu de fer obres, ocupar via pública, iniciar l’activitat en el local o fins i tot finalitzar-la.

- Protecció de dades personals: En el moment que heu d’obtenir i/o conservar dades personals (clients, treballadors, proveïdors, etc.) és obligatòria la comunicació a l'Agencia Española de Protección de Datos. (AEPD) Consulteu també altres obligacions relacionades.

- Prevenció de riscos laborals: Totes les persones empresàries que tinguin a càrrec personal treballador, hauran de complir amb la normativa específica. Teniu tota la informació a l’espai de Canal Empresa sobre seguretat i salut en el treball .

- Factura electrònica: Actualment totes les empreses i professionals que emetin factures a alguna Administració Pública, està obligat a fer servir aquest format. També per aquelles empreses amb facturació superior amb més de 8 milions d’euros. A partir del 2025, totes les empreses i professionals tindran aquesta obligació de facturació en format electrònic.

- Comerç electrònic i marketplaces: Acelera Pyme ha creat la guia del comerç electrònic amb tot el que s’ha de tenir en compte per la creació d’una botiga online o un marketplace.

- Protecció de la marca o nom comercial:  Podeu consultar si la vostra marca o nom comercial està en ús per una altra empresa i en cas negatiu, podreu sol·licitar registrar-la per tal que ningú la pugui utilitzar en els propers 10 anys com a mínim. És un tràmit opcional que podeu fer a través d’un especialista o també directament amb l'Oficina Española de Patentes y Marcas (OEPM).

- Altres tràmits: Podeu trobar més informació i altres tràmits a través de la Cerca Guiada de Tràmits de la Generalitat de Catalunya.

Des del nostre Servei d'Emprenedoria et podem assessorar i acompanyar en totes les fases del teu projecte emprenedor, consulta els nostres serveis i funcionament aquí.

 

Segueix-nos a Linkedin
 

 

El Servei d'Emprenedoria compta amb el suport del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya

Amb la col·laboració de la