El Rasca l’Unça 2015 promociona el Producte de Proximitat.

26/05/2015

Un dels objectius de la campanya d’enguany és ampliar la informació sobre aquests productes i sensibilitzar a la ciutadania de la importància de comprar productes de l’entorn proper.

Coincidint amb l’inici del Rasca l’Unça, el dissabte 9 de maig es va instal·lar un punt informatiu de promoció dels productes de proximitat en el mercat municipal. Durant el matí es van sortejar tres lots de productes de proximitat amb els productes oferts pels establiments col·laboradors del mercat i pels productors de la Marca de Garantia Productes de l’Empordà.

També es va aprofitar l’acte per realitzar una petita enquesta sobre el grau de coneixement de la procedència dels productes i els motius pels quals s’escullen. A destacar que gairebé un 94% dels enquestats va respondre que sap què són els productes de proximitat. Un 61% dels enquestats quan busquen un producte local ho demanen a la parada o bé van a la parada de collita pròpia mentre que un 31% responen que miren la procedència mirant l’etiqueta. Gairebé la meitat dels enquestats va fer esment que troben dificultats en conèixer l’origen dels productes.

Una de les raons que porten a comprar productes de proximitat segons les respostes dels enquestats és per les qualitats nutricionals, si bé també valoren, en un 49%, que estan fomentant el comerç de proximitat.

Amb la col·laboració de la