Manual de bones pràctiques lingüístiques a l'empresa

21/05/2012

Es tracta d’una nova eina creada per la Plataforma per la Llengua, per tal de donar suport a les empreses que vulguin incorporar el català en totes les seves pràctiques i comunicacions, com un acte de responsabilitat social corporativa però també per raons purament comercials.

En 52 pàgines, al manual s’hi explica la normativa vigent sobre llengua als diversos territoris de parla catalana i es fan propostes de bones pràctiques per àmbits. Així, per exemple, hi ha capíols sobre atenció oral i escrita, etiquetatge, catàlegs, megafonia, publicitat, retolació, webs, contractes, factures, relacions internes a l’empresa, etc. La publicació fa un repàs de diverses dades que mostren la fortalesa del català a nivell internacional i sobre la importància del mercat català i també sobre què fer davant les actituds reticents al seu ús i altres dubtes que l’empresa es pot plantejar a l’hora de fer una bona pràctica. S’han editat 4.000 exemplars del manual, que s’ha començat ja a distribuir entre les diverses empreses, administracions i organitzacions empresarials que han col•laborat en l’edició de la publicació.

Amb la col·laboració de la