El text s’engloba dins les tasques previstes en el “Pla per el Desenvolupament Econòmic i Cohesió Social 2013-2018” desenvolupat per l’Ajuntament de Palafrugell amb l’objectiu de definir el model de municipi que es vol per als temps propers.
El passat 26 de març es va presentar oficialment a l’Auditori del Museu del Suro el document Palafrugell, Estratègia Turística. L’ampli document és el resultat de les tasques que s’han anat realitzant al llarg del 2014 i que han consistit en la realització d’una anàlisi de la situació dels recursos del municipi, l’observació de la situació dels mercats i dels competidors, així com en conèixer la visió que tant el visitant com els agents locals tenen del municipi en clau turística, a partir d’enquestes i sessions de treball. Així, finalment s’han pogut realitzar 600 enquestes als visitants repartides en diferents moments de l’any, i sessions de treball amb la participació de 34 persones representatives del municipi i del sector turístic de l’entorn.
El document assenyala les fortaleses i debilitats de Palafrugell com a destinació Turística, així com les principals oportunitat i les amenaces de la nostra destinació. Fet amb un procés molt participatiu amb el teixit turístic palafrugellenc, el text també assenyala les prioritats estratègiques que han marcat els principals actors.
La síntesi de resultats es divideix en quatre apartats: L’oferta, la demanda, la marca i la gestió. D’aquí en surten els principals reptes que afrontem com a destinació turística i les diverses formes d’afrontar-los.
Podeu consultar el document sencer a les descarregues recomenades de l’apartat de Turisme de la pàgina web de l’IPEP.