Segons dades de l’Observatori Nacional de les Telecomunicacions i Societat de la Informació, el comerç electrònic B2C va créixer un 13,4% al 2012 (última dada), amb un total de 12.383 milions de compradors.
El 15,1% ho va fer des d’un dispositiu mòbil (smartphone o tablet). El 65,9% són també usuaris d’alguna xarxa social.
Què es compra? Les principals compres es van realitzar seguint les tendències d’anys anteriors, però els resultats demostren un augment significatiu dels serveis d’Internet i telefonia, llibres i publicacions periòdiques, tal i com podem veure:
Qui compra? El perfil més habitual correspon a un home entre 25-49 anys, tot que comença a prendre importància el creixent del segment de joves entre 15-24, però també els majors de 65 anys. Majoritàriament aquest perfil de comprador resideix en capitals i poblacions de més de 100.000 habitants, però està agafant força amb un 31%, les persones residents de poblacions entre 10.000-50.000 habitants.
On compren? La majoria ho fa des de casa i efectua la compra a:
Com paguen? El mètode de pagament més popular és la targeta de crèdit, la qual suposa els 62,9% de les compres. Un 11,3% dels compradors prefereixen el pagament contra reembors. En canvi, d’altres opcions com la targeta prepagament, transferència, domiciliació bancària no arriben al 10%.
Quines barreres? Els que són compradors, veuen com a dificultat a millorar:
Quins avantatges troben? Els tres punts més valorats de les compres en línia són:
D'altres aspectes són la facilitat per comparar, més varietat o la rapidesa. Si esteu pensant en obrir un negoci a Internet, pròximament tindreu notícies sobre la IV Jornada Emprendre a Internet que se celebrarà a Palafrugell el dia 22 d’octubre. Si voleu que us mantinguem informats, podeu deixar-nos el vostre correu electrònic, trucant a l’Ipep al 972 61 18 20 i també a ipep@palafrugell.cat.
*Font de les dades: http://www.ontsi.red.es