Cinc claus per augmentar les vendes

14/06/2011

Diferents estratègies que us poden ajudar a incrementar el volum de negoci

Abans de recòrrer als típics descomptes, promocions i rebaixes, hi ha una sèrie d'estratègies que us poden portar a incrementar el volum de negoci. Aquestes responen als nous perfils del consumidor. Han canviat les seves necessitats i també la forma d'arribar fins a ells.

Abans de recòrrer als típics descomptes, promocions i rebaixes, hi ha una sèrie d'estratègies que us poden portar a incrementar el volum de negoci. Aquestes responen als nous perfils del consumidor. Han canviat les seves necessitats i també la forma d'arribar fins a ells. Així, entre els principis del màrqueting del futur, i ara del present, la primera pauta a seguir és fer una apel.lació als desitjos, no a les necessitats. Actualment, són més freqüents les compres per impuls i d'aquí que quan fem el disseny d'accions de venda hem de canviar el chip. Per això, ens hem de posar a la pell del comprador i preguntar-nos què sent, què el motiva a optar per la nostra marca en lloc d'una altra. En segon lloc, està la formació de la nostra plantilla, del nostre equip de vendes. Els hem d'ajudar a vendre, integrar-los a l'empresa, motivar-los i donar-los les eines necessàries per optimitzar les seves qualitats comercials, més presents de forma innata en uns que en altres. Això es pot aconseguir si ens centrem en les fortaleses de cadascun intentant alhora disminuïr les seves debilitats. A continuació, la política de preus. Aquesta ha de ser clara, per tal que el consumidor no es senti enganyat per la companyia si, quan s' apropa al nostre establiment o al web per adquirir un bé o servei veu que el preu final no era el pactat, o que hi ha clàusules –la lletra petita- que no havia previst. Obrir nous canals de venda. Aquesta quarta clau, tot i que es parla molt d'ella, segueix sense ser explotada per moltes empreses, especialment pimes, que consideren que no hi ha res més enllà de la venda tradicional, del cara a cara. Sense cap dubte,internet ha vingut a revolucionar la forma de fer negocis i l'empresari ha de ser conscient d'això. No totes les activitats poden treure rentabilitat de l'e-commerce, però com a mínim ens ho em de plantejar i estudiar si l'estratègia de comerç electrònic podria ajudar-nos a obtenir millors beneficis en aquests temps de crisi. Per últim, en línea amb el punt anterior, ens hem d'obrir al món, portar la nostra empresa més enllà de la nostra frontera local, regional o inclús nacional i intentar treure partit del negoci al mercat exterior.Si bé a priori pot semblar més difícil vendre a fora, actualment el mercat internacional pot ser més fàcil d'abordar, al trobar-se més recuperat de la crisi que el nostre.

Amb la col·laboració de la